Аннотации:
Қазақстан оқулықтарының мазмұнының ықтималды ойлау дағдыларын
дамытудың спиральды процесіне әсерін зерттеу оқу процесінде ағымдағы оқу
материалдарының тиімділігін бағалауға мүмкіндік берді. Зерттеу нәтижелері бұл
оқулықтарды пайдалану оқушылардың ықтималдық ойлау дағдыларын спиральды дамытуға
ықпал ететінін растады. Оқу процесіне студенттерге нақты өмірлік жағдайларда ықтималды
ойлауды қолдануға мүмкіндік беретін практикалық маңызы бар міндеттерді енгізу өте
маңызды. Бұл материалды тереңірек түсінуге және түсінуге, сондай-ақ оқушылардың
ықтималды ойлау саласындағы практикалық дағдыларын дамытуға ықпал етеді. Мұғалімдерге
оқушылардың ықтималды ойлауды үйренуге қызығушылығы мен белсенді қатысуын
ынталандыру үшін оқу процесінде осындай міндеттерді белсенді қолдану ұсынылады.
Бұл мақаланың мақсаты- 5-11 сыныптарға арналған математика оқулықтарының
құрылымдық элементтерін талдау, олардың оқушылардың ықтималды ойлау дағдыларын
спиральды дамыту принципіне сәйкестігіне назар аудару. Ықтималдық ойлау дағдыларын
спиральді дамыту қағидатына сәйкестігін бағалау мақсатында оқу бөлімдерін, тарауларды,
тақырыптарды, міндеттерді және мысалдарды қоса алғанда, сыныптар бөлінісінде
оқулықтардың мазмұнына егжей-тегжейлі шолу жүргізілді. Оқулықтардың мазмұны оқу
процесінде ықтималды ойлау білімі мен дағдыларын дәйекті тереңдету мен кеңейтуді
қаншалықты қамтамасыз ететіні зерттелді.
Талдау нәтижелері статистикалық ықтималдылықты қолдануға байланысты типтік
білім беру бағдарламасының кейбір мақсаттары мектеп математикасы оқулықтарында
жеткілікті түрде ашылмағанын көрсетті. Осы мақсаттарды толыққанды іске асыру үшін
мұғалімдерге оқу процесінде оқушылардың ықтималды ойлауын тереңірек түсінуге және
игеруге ықпал ететін тәжірибеге бағытталған оқыту әдістерін қолдану ұсынылады. Бұған
нақты өмір мысалдары, практикалық тапсырмалар, статистикалық мәліметтер мен
эксперименттерді қолдану кіруі мүмкін, осылайша студенттер нақты жағдайларда
ықтималдық ойлауды қолдана алады.