Abstract:
Химия пәні мұғалімінің зерттеушілік дағдыларды меңгеруі пән мұғалімі
мамандығын дайындаудың міндетті бөлігі болып табылады. Мұғалім тиісті дағдыларды
меңгергенде ғана ол оқушылардың зерттеушілік дағдыларын қалыптастыруға негіз бола
алады.
Химия – теориялық және эксперименттік ғылым. Сондықтан нақты идеялар мен терең
білімге жету үшін эксперимент оның зерттеуінің ең маңызды әдісі болып табылады. Әрине,
оқушының жадындағы ең күшті із – оның саналы түрде өз қолымен жасаған химиялық
тәжірибелері және алған ақпараттары. Өйткені бұл жағдайда есте сақтау процесіне есте
сақтаудың барлық түрлері мен психикалық әрекеттері кіреді. Қазіргі заманда химия білімінің
сапасы негізгі құзыреттердің дамуымен анықталады, ең маңызды құзіреттеліктердің бірі –
зерттеушілік құзыреттіліктер. Зерттеу құзыреттілігі жаңа, стандартты емес жағдайларда
білімді өз бетінше қолдана білуді талап етеді. Қазіргі жағдайда студенттердің зерттеушілік
дағдыларын қалыптастырудың стратегиясы мен әдістерін таңдау сұрақтары өте өзекті болып
табылады. Бұл келесі дағдыларды қамтиды: өзіндік зерттеу іс-әрекетін жоспарлау; тапсырма
қою; қажетті ақпаратты іздеу, талдау және қорытындылау; гипотезалар; мақсаттар мен
міндеттерді белгілеу; оңтайлы зерттеу әдістері мен тәсілдерін таңдау; эксперименттер жүргізу;
жұмыс нәтижелерін жобалау; қорытындылар мен қорытындыларды тұжырымдау және т.б..
Бұл мақалада педагогикалық жоғары оқу орындары студенттерінің ғылыми-зерттеу
құзыреттілігін қалыптастырудағы зертханалық курстар мен жүргізілген химиялық
эксперименттердің рөлі қарастырылады. Студенттердің ғылыми-зерттеу дағдыларын
қалыптастыру әдістемесін жасау кезінде біз студенттердің ғылыми-зерттеу жұмысын
ұйымдастырудың бірыңғай жоспарын, зерттеушілік дағдыларды қалыптастыруды қамтамасыз ету үшін зертханалық практикумды жасауға тырыстық.